Kodeks etyki

Załącznik nr. 2 do Zarządzenia nr. 22/2016
Rektora WUM z dnia 22/2016
 

KODEKS ETYKI
AUDYTORA WEWNĘTRZNEGO WUM

Rozdział 1
Przepisy wstępne

§1
Kodeks etyki audytora wewnętrznego WUM jest opracowany na podstawie Kodeksu Etyki Instytutu 
Audytorów Wewnętrznych. Celem Kodeksu etyki audytora wewnętrznego WUM jest promowanie zasad 
etycznych wykonywania zawodu audytora wewnętrznego.

Rozdział 2
Zasady ogólne

§2
Od audytorów wewnętrznych oczekuje się stosowania i poszanowania następujących zasad: prawości, 
obiektywizmu, poufności i kompetencyjności.

Rozdział 3
Reguły postępowania

§3
1. Audytorzy wewnętrzni, zgodnie z zasadą prawości:
1) wykonują swoją pracę uczciwie, starannie i odpowiedzialnie;
2) przestrzegają prawa i ujawniają informacje wymagane przez przepisy prawa i regulacje zawodowe;
3) nie angażują się świadomie w nielegalną działalność ani czyny, które dyskredytują zawód audytora 
wewnętrznego lub Uniwersytet;
4) uznają i wspierają cele Uniwersytetu, które są zgodne z przepisami prawa i zasadami etyki.
2. Audytorzy wewnętrzni, zgodnie z zasadą obiektywizmu:
1) nie uczestniczą w jakichkolwiek działaniach i nie wchodzą w relacje, które mogłyby naruszyć lub 
poddać w wątpliwość ich bezstronną ocenę; takie uczestnictwo obejmuje działania lub relacje, które 
mogą stać w sprzeczności z interesami organizacji;
2) nie akceptują niczego, co mogłoby naruszyć lub podać w wątpliwość ich profesjonalny osąd;
3) ujawniają wszystkie znane im istotne fakty, które - nieujawnione - mogłyby zniekształcić 
sprawozdanie z badanej działalności.
3. Audytorzy wewnętrzni, zgodnie z zasadą poufności:
1) rozważnie wykorzystują i chronią informacje uzyskane w trakcie wykonywania obowiązków;
2) nie wykorzystują uzyskanych informacji dla odniesienia osobistych korzyści lub w jakikolwiek inny 
sposób, który byłby sprzeczny z prawem lub przynosiłby szkodę Uniwersytetu.
4. Audytorzy wewnętrzni, zgodnie z zasadą kompetencyjności:
1) podejmują się świadczenia tylko takich usług, do wykonania których posiadają niezbędną wiedzę, 
umiejętności i doświadczenie;
2) świadczą usługi audytu wewnętrznego zgodnie z Międzynarodowymi standardami praktyki 
zawodowej audytu wewnętrznego;
3) ciągle doskonalą biegłość zawodową oraz skuteczność i jakość swoich usług