Słownik pojęć

Audyt - Ogół działań, poprzez które uzyskuje się niezależną ocenę funkcjonowania instytucji, legalności, gospodarności, celowości, rzetelności; audyt jest zazwyczaj wykonywany przez odrębną komórkę, podporządkowaną bezpośrednio kierownikowi instytucji lub przez firmę zewnętrzną.

Cel audytu - wskazanie kierunku przeprowadzenia oceny czynności i procesów zachodzących w jednostce w celu stwierdzenia i skorygowania nieprawidłowości.

Czynności doradcze – do dalszego uzupełnienia

Czynności monitorujące - do dalszego uzupełnienia

Czynności sprawdzające - do dalszego uzupełnienia

Czynności zapewniające - do dalszego uzupełnienia

Kontrola - Sprawdzanie, weryfikacja i regulowanie elementów projektu lub sprawowanie kontroli nad polityką danej organizacji. Obejmuje weryfikację dostarczania współfinansowanych produktów i usług oraz sprawdzenie, czy informacje dotyczące postępu realizacji projektu oraz poniesione wydatki przedstawiane przez beneficjenta we wnioskach
o płatność są wydatkami kwalifikowalnymi. Kontrola projektów obejmuje kontrolę dokumentacji oraz kontrolę na miejscu. Kontrola jest przeprowadzana przez Instytucje Pośredniczące i/ lub Instytucje Pośredniczące II stopnia (IP2), a także Instytucję Zarządzającą – w przypadku kontroli projektów systemowych realizowanych przez Instytucję Pośredniczącą.

Podmiotowy zakres audytu - do dalszego uzupełnienia

Przedmiotowy zakres audytu - do dalszego uzupełnienia

Sprawozdanie wstępne - do dalszego uzupełnienia

Sprawozdanie końcowe - do dalszego uzupełnienia

Wnioski – podsumowanie informacji zgromadzonych w toku zadania audytowego dotyczące konkretnego obszaru lub procesu.

Zalecenia/Rekomendacje/Sugestie – proponowane ścieżki naprawy ujawnionych w toku zadania audytowego uchybień i słabości procesów.